Profiel van Klaas Holtman

Profiel van Klaas Holtman

Profiel van initiatiefnemer Klaas Holtman

Klaas Holtman heeft de bijzondere combinatie van managementervaring ( dus zelf met zijn “poten in de klei” gestaan) en geschoold en getraind te zijn als MMS Coach en Anders Presteren Verandercoach. Tijdens zijn corporate jaren heeft hij gewerkt in en om Groningen, Utrecht, Haarlemmermeer en Amsterdam. Steeds in (account) managementrollen en met eindverantwoordelijkheden voor teams tot 180 fte’s.

Terugkijkend zijn in deze periode veel positieve ervaringen opgedaan en zijn veel (commerciële) successen geboekt en waardevolle contacten opgedaan. Maar natuurlijk zijn ook fouten gemaakt en lessen geleerd. “De Prooi” is niet alleen geschreven voor de Raad van Bestuur van ABNAMRO.

Na ruim 25 jaren in de complexe corporate omgeving te hebben gewerkt is praktische ervaring opgedaan in de veranderkunde als Verandercoach bij Anders Presteren. Een unieke aanpak gebaseerd op het effectueren van duurzame gedragsverandering in teams en organisaties als TNT, Accenture, ABNAMRO, Zorginstelling Amant en Friesland Bank.

Na een korte samenwerking met een HR adviesbureau is de keus gemaakt om samen met anderen een eigen advies- en uitvoeringspraktijk op te bouwen. Samen met anderen omdat Klaas geen “loner” is en ook niet alle wijsheid in pacht heeft. Samen met anderen omdat mensen om Klaas heen hem plezier en energie geven. Samen met anderen omdat Klaas weet dat 1+1 een nieuw team oplevert en de som groter is dan 2. Samen met anderen omdat opdrachtgevers met een organisatie zaken willen doen en continuïteit willen.

De aanpak van Klaas kenmerkt zich door
▪ Luisterend en oprecht betrokken
▪ Wil om uw verwachtingen te overtreffen
▪ Analytisch vermogen
▪ Durf om te confronteren
▪ Rustig, beschouwend gecombineerd met verassend en dynamisch
▪ Creatieve oplossingen
▪ Pragmatische aanpak

Klaas heeft meerdere interimopdrachten succesvol tot einde gebracht. Vaak in omgevingen waar specialisten werken en waar een slag gemaakt moet worden in teamwork, klantgericht handelen en waar de organisatie toe is aan een volgende fase in haar bestaan.